اخبار

معرفی ۰ تا ۱۰۰ انواع جک ماشین + کاربرد و مشخصات

جک خودرو یک ابزار کاربردی است که در هر ماشین و تعمیرگاهی وجود دارد. این ابزار بنا بر نوع ساخت و همچنین کارایی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در این مقاله پس از معرفی انواع جک خودرو به معرفی کاربرد انواع جک خودرو می‌پردازیم.

رونیکس را بخوانید.

جک ماشین چیست؟

جک ماشین ابزاری برای بلندکردن خودرو در مواقع ضروری است. این ابزار می‌تواند ساختاری ساده و مکانیکی یا ساختاری پیچیده داشته باشد. انتخاب جک مناسب ماشین به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که مهمترین ان نوع و اندازه وسیله نقلیه و همچنین کاربری محصول است.

انواع جک ماشین

همانطور که توضیح دادیم، چندین مدل جک خودرو در بازار موجود است که در ادامه به کاربری و ساختار هرکدام می‌پردازیم.

جک دستی

جک دستی یک دستگاه مکانیکی است که برای بلند کردن خودرو از زمین استفاده می‌شود. این ساده‌ترین نوع جک است و با نیروی دست کار می‌کند.  جک‌های دستی معمولاً برای بلند کردن خودرو‌های سبک وزن استفاده می‌شوند.  آنها معمولاً در جعبه ابزار خودروها یافت می‌شوند و برای تعویض لاستیک یا تعمیرات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جک خرک

جک خرک وسیله‌ای است که با ترکیب دو ابزار جک و خرک در بلند کردن وسایل نقلیه کاربرد دارد. این ابزار از طرفی محدودیت تنظیم ارتفاع در خرک‌ها را ندارد و از طرفی دیگر به دلیل نداشتن بخش مکانیکی و حرکتی جک‌ها و ایستایی بالایی که دارد، از سقوط دستگاه در زمان تعمیرات جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *